Zánět spojivek, tlak v očích, zvýšený nitrooční tlak

Poradna očního lékaře

Otázka

Dobrý den,
mám takový problém a nejsem spokojená s tím, co mi řekl můj lékař, což je v podstatě nic. Chytla jsem před 14 dny nejspíš od našeho kotěte nehnisavý zánět do oka, dostala jsem Tobradex. V půlce druhé lahvičky kapek pociťuji velký tlak v očích, hlavně při práci s počítačem a když se snažím spát. Doktor mi řekl ať kapky vysadím a doporučil mi ThealozDuo umělé slzy. Na levém oku mám tlak 20 a na pravém 24, tedy zvýšený. Ale v podstatě mi doktor neřekl oč se jedná a ani jak si ulevit a vyléčit můj problém. Můžete mi pomoci vy?
Děkuji
Voclonová

Odpověď

Dobrý den, bez vyšetření Vám asi příliš nepomohu, ale není nic neobvyklého, že po zánětu spojivek je dočasně narušen slzný film, a tedy je nutno nějakou dobu kapat umělé slzy. Vyšší nitrooční tlak může být po kapání Tobradexu (obsahuje kromě antibiotika také kortikoid, který může tlak v oku zvýšit) a po vysazení by se hodnoty měly vrátit zpět k normálu (měla byste nicméně být sledována až do doby, než hodnoty tlaku poklesnou).

Zobrazit další dotazy ...

Copyright © 2004 - 2018 OFTEX, s.r.o. | Kontakt | Ochrana osobních údajů | Podmínky užití | Vytvořila reklamní a marketingová agentura PAREXPO