Antikorekce při šilhání – co dál?

DOTAZ
Uvozovky

Dobrý den, dcera (4 roky) už rok nosí brýle s dioptriemi -1,5 na každé oko jako antikorekce strabismu. Šilhá do dálky, oči se jí rozjíždí (ale né pokaždé). Brýle s těmito dioptriemi jí byly nasazeny i když se zjistilo, že vidí na dálku dobře. Už jsem sem jednou psala dotaz. Momentálně je situace taková, že brýle nechce sundávat, přitom i s nimi občas šilhá. Přijde mi, že oči si na ty minusové dioptrie prostě zvykly a dcera bez brýlí možná u ani dobře nevidí. Je možné, že po nasazení minusových dioptrií z důvodu strabismu, nikoli krátkozrakosti, se vlastně oči stanou krátkozrakými. Jde mi o to, že i s brýlemi dcera občas šilhá a já pochybuji, že jí brýle strabismus vyléčí a navíc že se z ní stane krátkozraký člověk. Nevím, co mám dělat dál. Za pár měsíců nás sice čeká kontrola, ale nějak pochybuji o správnosti léčby. Opravdu může být antikorekce tímto způsobem úspěšná? Pokud by se jí takto strabismus vyléčil a dcera mohla brýle odložit, nevrátí se jí to zpět? Prostě nevím, co dělat dál...... děkuji za radu

Uvozovky
Věra (17. 07. 2023)
ODPOVĚĎ SPECIALISTY
Uvozovky

Dobrý den, brýle jako takové krátkozrakost nezpůsobí - ale je riziko, že si dítě na antikorekci, která se včas nevysadí, může natolik zvyknout, že už mínusové dioptrie vyžaduje stále. Z mého pohledu by to chtělo přesně změřit dioptrickou vadu (v rozkapání) a objektivně vyšetřit i strabismus (na synoptoforu) a ještě v předškolním věku nahradit antikorekci prizmatickými skly. Případně zvážit operaci šilhání, ale to už je na posouzení odborníka-strabologa. V případě zájmu Vás mohu doporučit do Hradeckého očního sanatoria k naší externí spolupracovnici dr. Stöhwasserové.

Uvozovky
Doktor
MUDr. Sabina Matušková, Ph.D.
Odborná lékařka
DOPORUČENÍ:

V tomto případě je nutná kontrola lékařem.

DALŠÍ PODOBNĚ ZAŘAZENÉ DOTAZY

Dotazy, které nám pokládají naši uživatelé skrze poradnu důsledně zařazujeme do příslušných kategorií, což má za následek lehčí dohledání odpovědí na vaše otázky. Nenašli jste relevantní odpověď? Skrze odkaz níže nám můžete položit váš dotaz.

reklamace brýlí – nesedí mi obruba a přes brýlové čočky špatně vidím

V případě dalších dotazů nás neváhejte znovu kontaktovat.

Dobrý den,měla bych na Vás dotaz. Před měsícem jsem v optice Vysoké Mýto zakoupila brýle a do starších brýlí jsem si nechala zhotovit nová skla.V starších brylich jsem vůbec nemohla plnohodnotne koukat.Periferní vidění rozmazané, když jsem chtěla vidět dobře,musela jsem se natočit celým tělem tak abych viděla nerozmazane. Volala jsem tedy majitelce optiky a ta mi objednala skla nová.Ovšem periferní vidění je ok,ale spatne zaostruji a bolí mě a pálí oči.Nejvice pocituji spatne videni do dalky.rozostrene.Diptrie mam stale stejna.Zmenila jsem optika a dosud jsem žádné problémy neměla. Aby toho nebylo málo s novými brylemy jsou problémy také. Optik mě prodal obrubu, s tim že ji mohu mít(je to téměř stejná obruba jako staré brýle,jen jiná barva)Brýle mám měsíc doma,a stále v pouzdře. Nosník stahují rukou, pry kleště na prodejně ani nemají.Vzhledem k tomu že mám drobný obličej, je někdy potřeba zkrátit stranice. Nejdříve mě řekly že to nejde,potom ať přijdu do jiného města na jejich pobočku. Stranice mi sice zkrátily,ale koncovku zkrátily asi víc než chtěly a nasadily na zkrácený " drát".za ozdobnou stranící kouká kus nevzhledného drátu a pak následuje koncovka tzv.buzirka. Dioptrie mám levé oko + 5,5 cylindr -1,0 90 stupňů právě oko + 6,0 cylindr -1,0. 50 stupňů Byla jsem u svého dřívějšího optika(přestěhovala jsem se) a když viděl jakým způsobem zkrátily stranice,řekl mi ať to okamžitě reklamuji. Že takovou práci dělalo prase.Koncovka spálena nakrabacena, a navíc málo prihnuté.Prý stranice je velka už ani víc stáhnout nepůjde, prý je tato obruba pro mě nevhodná. Mužů žádat o vrácení peněz? Jakým způsobem toto řešit? Dekuji
Šipka
Obrázek
ZEPTEJTE SE LÉKAŘE

GARANTUJEME NEJVYŠŠÍ KVALITU

V léčbě, následné péči i v preventivní péči se vždy celý tým společnosti OFTEX řídí zásadami jako jsou: Používání nejmodernějších léčebných postupů a vybavení; Transparentní komunikace s klientem; Zodpovědnost za výsledky; Podílení se na vědeckých výzkumech a aplikacích nejnověji zdokonalených způsobů léčby; Klient je pro nás vždy na prvním místě; Dbáme na přirozenou dokonalost ve všem, co děláme. Garantujeme nejvyšší kvalitu a úroveň zdravotní péče poskytované ve všech našich pobočkách.

Křížky

KDE NÁS NAJDETE

Hledáte jak se dostat na naší kliniku, do očních ordinací či optik? Vyfiltrujte si požadovanou službu.

Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Probíhá načítání, počkejte prosím
Tečky
Probíhá načítání, počkejte prosím